نماد سایت ارزتودی

آموزش انتقال تتر (USDT) به متامسک (MetaMask)

انتقال متامسک

انتقال تتر به متامسک، عملیات پیچیده‌ای نیست؛ زمانی به چالش می‌خوریم که این تترها ساختار ERC-20 نداشته باشند و مجبور به افزودن شبکه‌ای دیگر به کیف پول و هماهنگ‌سازی آن‌ها باشیم. متامسک یک کیف پول ارز دیجیتال کاربردی به صورت یک افزونه در مرورگر کروم و یک اپلیکیشن کاربر پسند روی تلفن همراه است که با آن می‌توانید به راحتی رمزارزهای خود را جابه‌جا کنید و علاوه بر آن، از امکانات دیگری نیز بهرمند شوید. اگر با چالش انتقال تتر به متامسک مواجه شده‌‌اید، این مطلب از وبسایت ارزتودی می‌تواند به شما کمک کند.

یاسر

یاسر
یاسر

کیف پول متامسک

شرکت Consensys در سال ۲۰۱۶، کیف پول متامسک را روانه بازار کرد که در فاصله زمانی ۴ ساله، موفق به جذب یک میلیون کاربر فعال شد. این ولت به عنوان یکی از برترین کیف پول‌های شبکه اتریوم شناخته می‌شود؛ اما شما می‌توانید سایر شبکه‌ها مانند بایننس اسمارت چین را هم به آن اضافه کنید. یکی دیگر از امکانات این کیف پول، تسهیل دسترسی یه برنامه های غیرمتمرکز (dApps) مانند سیستم عامل های بازی، صرافی های غیرمتمرکز (DEXs) و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای کاربران است. با این تفاسیر، نحوه انتقال تتر به متامسک می‌تواند یکی از مهم ترین نیازهای اولیه برای معامله گران باشد.

آموزش انتقال تتر به متامسک (MetaMask)

اولین قدم برای انتقال تتر به متامسک، بارگیری و نصب نرم افزار یا افزونه است. برای دانلود نسخه اصلی به سایت MetaMask.io مراجعه و روی گزینه «Download Now» کلیک کنید. در صورتی که با لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی وارد سایت می‌شوید، گزینه نصب افزونه روی مرورگر ظاهر می‌شود (تصویر پایین، عکس سمت راست).

توجه: حتما با دانلود از سایت MetaMask.io، از ورژن اصلی استفاده کنید تا درگیر بدافزار، ویروس و هک افراد سودجو نشوید.

نحوه نصب والت MetaMask

پس از دانلود، روی گزینه «Create New Wallet» کلیک کنید؛ سپس گزینه «I Agree» را انتخاب کرده تا پنجره انتخاب گذرواژه (Password) برای شما به نمایش دربیاید (تصویر سمت راست). بعد از انتخاب پسورد، ۱۲ کلمه کلیدی معروف به «Secret Recovery Phrase» ظاهر خواهد شد (تصویر سمت چپ) که باید آن ها را با رعایت نحوه قرارگیری در مکانی امن ذخیره کنید و در نگهداری از آن نهایت تلاش خود را انجام دهید. دسترسی دیگران به این کلمات، برابر با دستیابی به دارایی شماست.

در سمت چپ تصویر، نسخه موبایل و در سمت راست،‌ افزونه کروم را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی Expand View، افزونه به پنجره بزرگتری تبدیل می‌شود و دید بهتری به محیط MetaMask خواهید داشت.

انتقال تتر به متامسک در شبکه اتریوم

به دلیل اینکه MetaMask برای شبکه Ethereum ساخته شده است، این شبکه به صورت پیش فرض روی متامسک وجود دارد و به همین دلیل، ساده‌ترین حالت انتقال تتر به متامسک در شبکه اتریوم است. برای انجام این عملیات کافیست روی آدرس کیف پول خود (کلید عمومی) کلیک کنید؛ با لمس آن، عبارت مورد نظر کپی می‌شود.


پس از کپی کردن کلید عمومی، وارد صرافی شوید و قسمت Withdrawal یا برداشت از حساب را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که برای شما باز خواهد شد، نام ارز دیجیتال و شبکه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این مورد، باید رمز ارز USDT و شبکه ERC-20 را انتخاب کنید. در نهایت باید آدرس مورد نظرتان (کلید عمومی متامسک) را وارد کنید؛ سپس روی حالت On-chain روی گزینه «Continue» کلیک کنید تا به مراحل بعد منتقل شوید. معمولا در مرحله نهایی، باید مقدار رمز ارزی که می‌خواهید را انتخاب و عملیات را تایید کنید تا پروسه انتقال تتر به متامسک با موفقیت انجام شود. توجه داشته باشید که در صرافی های مختلف، ترتیب انجام دادن این عملیات با هم متفاوت است.

انتقال تتر به متامسک در سایر شبکه‌های بلاک چین

شبکه اتریوم مقیاس پذیری کم، سرعت تایید تراکنش پایین و کارمزد بسیار بالایی دارد. به همین دلیل بیشتر کاربران برای انتقال تتر به متامسک از شبکه های دیگر استفاده می‌کنند. علاوه بر شبکه اتریوم، در بین تمام شبکه‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند، شبکه های بایننس اسمارت چین (BEP-20)، ترون (TRC-20) و سولانا از استقبال بیشتری میان کاربران برخوردار هستند. شما می‌توانید نحوه اتصال متامسک به شبکه‌های بلاک چین را هم در مقالات وبسایت ارزتودی مطالعه کنید.

تمامی مراحلی که برای انتقال تتر به متامسک در بلاک چین های غیر از اتریوم انجام می‌شود، مانند مراحل بالا است. تنها تفاوتی که این پروسه با شرایط قبل دارد در افزودن شبکه مورد نظرتان به کیف پول است. برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال خود را از شبکه‌ای غیر از اتریوم به کیف پول متامسک خود انتقال دهید، باید شبکه مورد نظر را به کیف پولتان اضافه کنید.

افزودن شبکه‌های بلاک چین به کیف پول متامسک

برای افزودن یک شبکه به متامسک می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. در ابتدا،‌ روی منو همبرگری در گوشه بالا سمت چپ در تصویر شماره ۱ کلیک کنید.
  2. روی مرورگر (Browser) کلیک کنید.
  3. در قسمت جستجو،‌ عبارت «Chainlist» را سرچ کنید.
  4. پس از اینکه صفحه چین لیست برای شما باز شد، صفحه را به پایین اسکرول کنید.
  5. گزینه «Connect Wallet» را لمس کنید تا کیف پول شما به این سایت متصل شود.
  6. روی گزینه «Connect» کلیک کنید.
  7. در ناحیه مشخص شده،‌ نام شبکه مدنظرتان را یادداشت کنید و در ادامه روی ذره بین کلیک کنید تا جستجو تکمیل شود. در این بخش، بلاک چین بایننس اسمارت چین (BSC) را انتخاب کرده‌ایم.
  8. پس از بررسی اطلاعات و اطمینان از تطابق آن با خواسته شما، عبارت «Approve» را انتخاب کنید.
  9. گزینه «Switch Network» را انتخاب کنید.
  10. مانند تصویر شماره ۱۰، پس از بازگشت به محیط نرم افزار، نام شبکه مورد نظر در لیستتان قابل رویت خواهد بود.
  11. شبکه‌ای که انتخاب کرده‌اید با موفقیت به کیف پول شما اضافه شد و شما می‌توانید برای انتقال تتر به متامسک روی این شبکه، وارد صرافی خود شوید و مراحل انتقال را انجام دهید.

سوالات متداول

دلیل عدم تکمیل فرآیند انتقال تتر به متامسک چیست؟

اگر از صحت اطلاعات خود اطمینان دارید، مقدار دارایی خود را در صرافی بررسی کنید؛ برخی اوقات، میزان سرمایه باقی مانده از کارمزد شبکه اتریوم برای تایید تراکنش، کمتر است و به همین دلیل،‌ تراکنش ها با موفقیت انجام نمی‌شوند.

برای انتقال تتر به متامسک از چه شبکه ای استفاده کنیم تا کارمزد کمتری بپردازیم؟

در بین تمام شبکه هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند و شبکه هایی که در متامسک وجود دارد، پالیگان و BSC کمترین کارمزد را دریافت می‌کند.

نکته: توجه داشته باشید این مقاله صرفا با هدف راهنمایی و آشنایی نوشته شده و آکادمی ارز دیجیتال ارزتودی مسئولیتی در مقابل تصمیمات افراد یا عواقب مالی آن ندارد.

۴.۶/۵ - (۵۶ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل