نماد سایت ارزتودی

۲۳ دستگاه ماینر به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد

کشف 23 دستگاه ماینر

به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر، از کشف ۲۳ دستگاه ماینر غیر مجاز به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ سرهنگ نجم الدین سهرابی امروز سه‌شنبه (۱۳ دی ماه ۱۴۰۱) اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ آبادان این تعداد دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از ۲ نفر در ۲ واحد مسکونی کشف کردند.

وی افزود:

ماموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از ۲ واحد مسکونی ۲۳ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های ماینر کشف شده را افزون بر چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورده کردند.

علت غیرقانونی بودن ماینینگ در ایران

فعالیت‌های غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در ایران به علت ایجاد اختلال در عرضه برق و نوسانات ناشی از افت کیفیت برق به وسایل برقی خانگی خسارت وارد می‌کند. به گزارش تهران تایمز، قانون جدید محدود به جریمه نقدی نیست و متخلفان باید هزینه خسارت وارد شده به شبکه برق را پرداخت نمایند. در صورت کشف دستگاه ماینر، دستگاه‌های ماینر کشف شده، اشتراک برق متخلف قطع شده و درنهایت پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

دستگاه ماینر چه کاربردی دارد؟

ماینرها دستگاه‌های سخت افزاری کامپیوتری هستند که در شبکه تراکنش‎‌ها را تایید و پردازش می‌کنند که این عمل منجر به ایجاد و یا استخراج کوین‌های جدید می‌شود. هر دستگاه ماینر مختص به یک کوین خاص می‌باشد.

افراد با تهیه دستگاه‌های ماینر و شروع به استخراج ارز دیجیتال متصل به کیف پولشان به کسب سود می‌پردازند.

 

 

امتیاز به این مطلب post
خروج از نسخه موبایل