نماد سایت ارزتودی

توکن بازی مرکب (SQUID) چیست؟

توکن بازی مرکب چیست؟

هشدار! هیچ‌گونه اطلاعاتی از توسعه دهندگان وبسایت و توکن بازی مرکب (Squid Game) در دسترس نیست. همچین براساس خبری که در وب‌سایت کوین تلگراف منتشر شده، کاربران گزارش داده‌اند که قادر به فروش توکن‌های SQUID  خود نیستند. به همین دلیل جامعه ارزهای دیجیتال به این توکن که با الهام از سریال معروف «بازی مرکب» ساخته شده، به عنوان یک پروژه کلاهبرداری مشکوک است.

بازی مرکب (Squid Game) چیست؟

توکن بازی مرکب یا اسکوئید گیم (SQUID) یک توکن بر روی شبکه بایننس اسمارت چین (BEP-20) است که با هدف استفاده برای پرداخت ایجاد شده است. مشابه سریال تلویزیونی، کاربران می‌توانند از این توکن برای پرداخت هزینه ورود به بازی استفاده کنند. بسته به مرحله‌ای از بازی که می‌خواهید به آن وارد شوید، این هزینه بین ۴۵۶ تا ۱۵,۰۰۰ SQUID متغیر است. توجه داشته باشید که بازی اسکوئید گیم هنوز منتشر نشده است، البته قرار است تا نسخه آزمایشی آن به زودی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

رمزارز SQUID چیست و چگونه اسکویید بخریم؟

این بازی به گونه‌ای طراحی شده که تعداد نامحدودی بازیکن می‌توانند با پرداخت هزینه ورود در آن شرکت کنند. برندگان هر دور از بازی توکن‌های NFT دریافت می‌کنند که تایید می‌کنند آنها برنده شده‌اند. در پایان هر مرحله، توسعه دهندگان ۱۰ درصد از توکن‌ها را دریافت می‌کنند و ۹۰ درصد باقی ماننده به استخر جایزه منتقل می‌شود. در نهایت، آخرین نفر باقی مانده که برنده بازی است تمامی توکن‌های SQUID درون استخر جایزه را دریافت خواهد کرد.

توکن SQUID در ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۱، پس از عرضه موفق سریال بازی مرکب توسط شرکت نتفلیکس در ماه سپتامبر به بازار عرضه شد. وایت پیپر (White Paper) این بازی نشان می‌داد که تمامی توکن‌های آن در عرضه چند ثانیه به فروش خواهد رسید. معاملات توکن بازی مرکب با قیمت حدودی ۰.۰۱ دلار آغاز شد، اما در عرض کمتر از ۵ روز قیمت آن با رشد بیش از ۵۰,۰۰۰ درصدی به حدود ۱۳.۵ دلار افزایش یافت. تیم توسعه دهندگان این پروژه ادعا می‌کند که ایلان ماسک توکن بازی مرکب را پامپ کرده است، البته هنوز هیچ مدرکی برای تایید این ادعا وجود ندارد.

ساختار بازی Squid Game

بازی Squid Game دارای شش مرحله است. تمامی بازیکنان باید از اولین مرحله شروع کنند، در پایان هر مرحله برندگان می‌توانند وارد دور بعدی شوند. در ادامه می‌توانید نام هر مرحله و مقدار توکن مورد نیاز برای ورود به بازی مرکب را مشاهده کنید:

  1. چراغ سبز، چراغ قرمز (Red Light, Green Light) – هزینه ورود: ۴۵۶ توکن SQUID
  2. آب نبات دالگونا (Dalgona Candy) – هزینه ورود: ۱۰۰۰ توکن SQUID
  3. مسابقه طناب‌کشی (Tug of War) – هزینه ورود: ۲۰۰۰ توکن SQUID + یک NFT از مرحله اول
  4. سنگ مرمر (Marbles) – هزینه ورود: ۴۰۰۰ توکن SQUID + یک NFT از مرحله دوم
  5.  موزائیک شیشه‌ای (The Glass Stepping Stones) – هزینه ورود: ۸۰۰۰ توکن SQUID + یک NFT از مرحله سوم
  6. بازی مرکب (Squid Game) – هزینه ورود ۱۵۰۰۰ توکن SQUID + یک NFT از مرحله چهارم

توکن بازی مرکب (SQUID) چیست؟

توکن SQUID تنها توکنی است که کاربران برای شرکت در بازی مرکب به آن نیاز دارند. پیش فروش توکن‌های بازی مرکب در روز ۲۰ اکتبر و ساعت ۱۴:۳۰ UTC با قیمت ۸۰۰,۰۰۰ SQUID در ازای هر بایننس کوین (BNB) آغاز شد. در روز ۲۱ اکتبر صرافی پنکیک سواپ این توکن‌ها را با قیمتی معادل ۷۰۰,۰۰۰ SQUID در برابر هر BNB لیست کرد.

توکن اسکوئید گیم از یک فناوری به نام مکانیسم ضد-دامپ (Anti-Dump) استفاده می‌کند. در این مکانیسم خرید توکن‌ها در بازار باعث می‌شود تا اعتبار فروش با نسبت ۲:۱ افزایش یابد. مقدار کل عرضه توکن بازی مرکب ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ SQUID خواهد بود که به شکل زیر در بازار عرضه خواهد شد:

نام (نماد) Squid Game (SQUID)
شبکه میزبان BSC
مارکت Gate.io و پنکیک سواپ
نوع پرورژه کلاه‌برداری

خرید توکن  SQUID GAME

در قدم اول شما به یک کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره کردن توکن بازی مرکب نیاز دارید. می‌توانید از تمامی کیف پول‌هایی که از شبکه BEP-20 پشتیبانی می‌کنند، مانند تراست والت، سیف پال یا متاماسک استفاده کنید. در مرحله دوم برای خرید بازی مرکب به توکن بایننس کوین (BNB) نیاز دارید، در حال حاضر پنکیک سواپ تنها صرافی است که از سواپ BNB/SQUID پشتیبانی می‌کند. پس ورود به سایت پنکیک سواپ، باید شبکه Binance Smart Chain را انتخاب و کیف پول خود را متصل کنید. حالا با انتخاب جفت BNB به SQUID می‌توانید به مقدار دلخواه توکن بازی مرکب را مبادله کنید.

سوالات متداول

توکن اسکوئید گیم چیست؟

اسکوئید گیم نام یک پروژه کلاه‌برداری در بازار ارزهای دیجیتال است که از فیلم Game Squid الهام گرفته است.

دلیل اعتماد کاربران به رمز ارز SQUID چه بود؟

ترند بودن سریال گیم اسکوئید و احساسات زیاد و غیر منطقی نسبت به این رمز ارز، باعث اعتماد کاربران و در نتیجه؛‌ از دست رفتن دارایی آن‌ها شد.

نکته: توجه داشته باشید این مقاله صرفا با هدف راهنمایی و آشنایی شما با توکن بازی مرکب نوشته شده است و ارزتودی مسئولیتی در مقابل تصمیمات یا عواقب مالی آن برای افراد ندارد.

۵/۵ - (۴ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل