نماد سایت ارزتودی

شبکه ترا (Terra) به دومین پلتفرم بزرگ DeFi تبدیل شد!

شبکه ترا (Terra) به دومین پلتفرم بزرگ DeFi تبدیل شد!

در هفته گذشته رمز ارز شبکه بلاک چین ترا که با نام لونا کوین شناخته می‌شود، توانست رشد قیمت قابل توجهی داشته باشد و حتی جایگاه پولکادات را در لیست رمز ارزهای برتر بازار کریپتوکارنسی تصاحب کند. طبق اخبار و داده‌های ارائه شده جدید در وبسایت Defi Llama، این شبکه رکورد جدید و جذاب دیگری را نیز در کارنامه خود ثبت نموده و ترا (Terra) به دومین پلتفرم بزرگ قراردادهای هوشمند براساس ارزش کل قفل شده (TVL) بعد از بلاک چین اتریوم در دیفای تبدیل شده است.

با رسیدن TVL شبکه ترا به ۱۶/۶ میلیارد دلار، اکنون این شبکه از بایننس اسمارت چین (BSC) نیز پیشی گرفته است. جالب است بدانید که TVL ترا (Terra) در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹/۴۶ درصد رشد کرده است. توجه داشته باشید که Anchor، یک پروتکل پس انداز است که امکان دریافت سود های کم ریسک با سپرده گذاری استیبل کوین الگوریتمی UST را فراهم می‌کند و محبوب ترین پروتکل در شبکه ترا با ارزش ۷/۱۴ میلیارد دلار قفل شده است.

به گزارش وبسایت u.today، پروتکل استیک Lido و صرافی غیرمتمرکز Terraswap به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند. Astroport، بازارساز خودکار نیز یک پروتکل میلیارد دلاری است؛ سولانا و آوالانچ، دو پلتفرم قراردادهای هوشمند محبوب دیگر، به ترتیب با ۱۱/۹۲ میلیارد دلار و ۱۱/۸۴ میلیارد دلار TVL از ترا و بایننس اسمارت چین عقب هستند.

رشد قیمت قابل توجه لونا کوین

در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی و در شرایطی که بازار رمز ارزها با رکود مواجه شده است، رمز ارز LUNA، توکن اصلی شبکه ترا، طی هفته گذشته ۲۲ درصد رشد یافته است. این ارز با ارزش بازار بیش از ۲۷ میلیارد دلار، نهمین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار باقی مانده است. ترا (LUNA) یکی از آلت‌کوین‌های تحول برانگیز در سال ۲۰۲۱ میلادی است. جالب است بدانید که قیمت این کوین در ابتدای سال ۲۰۲۱، کمتر از ۱ دلار بود و در عرض کم‌تر از یک سال، ۸۸ برابر افزایش یافته است. به احتمال زیاد، لونا در سال ۲۰۲۲ در بین پنج رمز ارز برتر قرار خواهد گرفت.

نکته: توجه داشته باشید این خبر صرفا ترجمه‌‌ محتوای انتشار یافته از منبع ذکر شده می‌باشد و آکادمی ارز دیجیتال ارزتودی مسئولیتی در مقابل تصمیمات یا عواقب مالی آن برای افراد ندارد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل