نحوه قیمت گذاری بیت کوین

نحوه قیمت گذاری بیت کوین

از زمان راه اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۹، این رمز ارز شاهد رشد چشمگیری بوده است. این ارز دیجیتال پیشرو در بازار کریپتوکارنسی‌ها از اکتبر سال ۲۰۱۳ تا اوایل ژوئن ۲۰۲۱، حدود ۳۰۰۰۰ درصد رشد ارزش داشته است. به اعتقاد برخی تحلیلگران، این رمز ارز، به دلیل اینکه باعث رونق دیگر کریپتوکارنسی‌ها و همچنین فناوری بلاک چین شده و این فناوری را با زندگی روزمره مردم ادغام کرده است، شاهد رشد بیش‌تر نیز خواهد بود. البته، اگر شما جزو معامله گران یا سرمایه گذاران در حوزه کریپتوکارنسی‌ ها هستید و یا قصد دارید وارد این دنیای جدید و بزرگ شوید، باید بدانید که در این بازار همیشه بر وفق مراد نبوده و پستی بلندی های زیادی دارد!

معرفی صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

 

به طور کلی دولت‌ها، رسانه‌ها، رقبا، فناوری رمز ارز ها و دیگر عوامل، با ایجاد نوسان در زمینه عرضه و تقاضا، ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را دستخوش تغییرات بسیاری می‌کنند؛ از این رو حائز اهمیت است که شما اطلاعات و دانش لازم را در این حوزه را به دست آورید.

 

اگر تمام ریسک‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی‌ها را در نظر گرفته‌اید و همچنان مشتاق سرمایه گذاری هستید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما نکات مهم در خصوص قیمت بیت کوین و نحوه خرید بیت کوین را آموزش دهیم.

آنچه که پیش از خرید بیت کوین باید به آن توجه داشته باشید، بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین می‌باشد (البته کسب این دانش خصوص تمامی رمز ارزها لازم است).

همانطور که پیش‌تر گفتیم عامل اصلی نوسان قیمت ارزهای دیجیتال عرضه و تقاضاست و عوامل دیگر ثانوی محسوب شده و در واقع عرضه و تقاضا را دستخوش بازی می‌کنند. با این حال در ادامه هر یک از این عوامل را به صورت موردی بررسی می‌کنیم.

تقاضا

به طور کلی تعداد خریداران یک رمز ارز تعیین کننده تقاضا در بازار کریپتوکارنسی‌ها هستند. به عبارتی زمانی که خریداران یک رمز ارز در بازار افزایش یابد، افزایش قیمت نیز اتفاق خواهد افتاد. حال در ادامه عوامل تحریک کننده افزایش تقاضا در بازار را بررسی می‌کنیم.

بی‌ثباتی سیاسی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بی‌ثباتی سیاسی از مهم ترین عواملی است که قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها را دستخوش تغییر می‌کند. به عبارتی زمانی که یک دولت در یک دوره بی‌ثباتی سیاسی و یا در آستانه سقوط باشد نیاز به بیت کوین سر به فلک می‌کشد چرا که بیت کوین یک رمز ارز مطرح جهانی است و قابلیت نقد شوندگی ‌بالایی دارد.

رقابت رمز ارزها

توسعه و عرضه رمز ارزهای جدید زمینه رقابت را گسترش می‌دهد، چرا که با قرار دادن امکانات جدید در اختیار کاربران، توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند. از این رو با افزایش رقابت، قیمت‌ها کاهش یافته و در نتیجه تقاضا افزایش می‌یابد.

البته گفتنی است که در پی شناخته شدن بیت کوین بین سرمایه گذاران، رمز ارزهای دیگر نیز زمینه رشد بیشتری بدست خواهند آورد.

تاثیر تورم بر قیمت بیت کوین (BTC)

در پی بوجود آمدن تورم در یک کشور، قیمت کالاها ، چه خارجی و چه داخلی، ارزش پول ملی یک کشور نیز کاهش یافته و به مرور زمان توانایی پاسخگویی به نیازهای مردم را از دست می‌دهد. در این شرایط، همانند شرایطی که به هنگام بی‌ثباتی سیاسی رخ می‌دهد، تقاضا برای خرید بیت کوین و ملحق شدن به بازار کریپتوکارنسی‌ها افزایش می‌یابد.

رسانه‌ها و قیمت BTC!

یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد نوسان بر قیمت لحظه‌ ای بیت کوین رسانه‌ها می‌باشند. یکی از بارزترین مثال ها برای بیان این تاثیرات، توییت‌های ایلان ماسک در مورد دوج کوین و بیبی دوج بود که توانست باعث رشد بیش از ۱۰۰ درصد این رمز ارزها شود. البته رسانه‌ها می‌توانند تاثیر عکس نیز داشته باشند و حتی باعث سقوط دوره‌ای رمز ارزها شوند.

هزینه های انجام شده در تولید

شاید برایتان سوال شده باشد که یک رمز ارز مجازی چه مقدار هزینه تولید ممکن است داشته باشد که بتوانند باعث افزایش ارز آن شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بیت کوین جزو دسته رمز ارزهایی است که به دلیل مصرف زیاد انرژی برق به هنگام ماینینگ، هزینه تولید بسیار بالایی دارد؛ از این رو هرچه هزینه برق بیشتر باشد حاشیه سود کمتری برای ماینرها وجود خواهد داشت.

خرید بیت کوین

پس از بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین (که ما در بالا مهم‌ترین این عوامل را به شما معرفی کردیم) و همچنین کسب اطمینان خاطر از اینکه سرمایه گذاری ایمنی را تجربه خواهید کرد، گزینه بعدی خرید بیت کوین می‌باشد. البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که هیچ سرمایه گذاریی هیچ وقت نمی‌تواند ۱۰۰ درصد ایمن باشد و شما تنها می‌توانید از میزان خسارات وارده تا حد بسیار زیادی بکاهید. از این رو پس از کسب دانش لازم و بررسی اوضاع بازار گزینه بعدی شما اقدام به خرید خواهد بود که در ادامه نحوه آن را به شما توضیح خواهیم داد.

معرفی صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

اوکی اکسچنج یک صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان، با بیش از ۲ سال سابقه کاری است که دو بازار حرفه‌ای و معمولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد (اگر قصد خرید ارز دیجیتال به میزان بالا و یا فروش آنها را دارید می‌توانید از بازار حرفه‌ای استفاده کنید). این صرافی با وجود بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال، احراز هویت با سرعت بالا و پشتیبانی ۲۴ ساعته، محیطی ایمن را برای کاربر فراهم می‌کند.

خرید و فروش بیت کوین در صرافی اوکی اکسچنج

اگر قصد ملحق شدن به بازار معاملات بیت کوین یا دیگر رمز ارزها را دارید، ساده ترین راه برای ورود به این دنیای جدید و پر از هیجان این است که یک حساب کاربری در صرافی اوکی اکسچنج ایجاد کنید. برای ایجاد این حساب، تنها لازم است که وارد وب سایت اوکی اکسچنج شده و با انتخاب گزینه ثبت نام، اطلاعات شخصی خود را با دقت وارد کرده و احراز هویت نمایید. پس از گذراندن این مرحله، می توانید حساب خود را شارژ کرده و شروع به انجام معاملات نمایید:

خرید بیت کوین (BTC)

شایان ذکر است که توجه به شرایط بازار معاملات ارز مورد نظر بسیار مهم می‌باشد. اما اگر این کار را انجام داده و از خرید خود مطمئن هستید، می‌توانید پس از گذراندن مرحله احراز هویت و شارژ کیف پول به مقدار مورد نظر، از طریق بخش تبادل سریع، اقدام به خرید بیت کوین نمایید). برای ثبت خرید لازم است که BTC را جستجو کرده و مقدار مورد نیاز خود را وارد نمایید، پس از گذراندن این مرحله با انتخاب گزینه شروع تبادل اقدام به خرید نمایید. امیدواریم که این اتفاق شروع یک سرمایه گذاری عالی برای شما باشد.

نتیجه گیری

حتما این نکته را به خاطر بسپارید که کسب دانش لازم در حوزه کریپتوکارنسی ها حیاتی است اما نمی‌تواند از خسارت احتمالی با دقت ۱۰۰ درصد جلوگیری کند، چرا که عوامل بسیاری بر بازار کریپتوکارنسی‌ها تاثیر گذارند. اما از طرفی، این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است که بدانید میزان دانش شما تاثیر مستقیمی بر میزان سود یا خسارتی که متحمل می‌شوید دارد. بنابراین موارد گفته شده در بالا را که تنها بخش کوچکی از عوامل ایجاد نوسانات در بازار هستند به خاطر داشته باشید. همچنین اگر مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید از مقالات آموزشی ما استفاده کنید.

مطلب فوق رپورتاژ آگهی بوده بنابراین مسئولیت حقوقی، صحت و یا عدم صحت آن هیچ ارتباطی با آکادمی ارزتودی ندارد.

برای دریافت هفتگی بهترین مقالات و جدیدترین اخبار به خبرنامه ارزتودی بپیوندید.

فهرست