اوکی اکسچنج

پلتفرم لاتاری پول توگدر (PoolTogether)

پول‌توگدر (PoolTogether) پلتفرم لاتاری مبتنی بر شبکه اتریوم

از زمان ظهور صنعت مالی غیرمتمرکز (DeFi) تا امروز تعداد زیادی پلتفرم همتا‌به‌همتا (P2P) ساخته شده‌اند. این پلتفرم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا دارایی‌های خود را در استخرهای نقدینگی به اشتراک بگذارند و امکان وام گرفتن و ترید کردن با آن ارزهای دیجیتال را برای سایر کاربران فراهم کنند. برخلاف این برنامه‌ها، پول توگدر (PoolTogether) در قرعه کشی خود میلیون‌ها دلار جایزه می‌دهد اما شما در صورت باخت همچنان سرمایه اولیه خود را حفظ می‌کنید.

مشاهده: قیمت لحظه ای POOL

پروتکل دیفای پول‌توگدر (PoolTogether) یک پلتفرم لاتاری یا قرعه‌کشی‌ است که هر کسی که بلیت آن را خریداری می‌کند، این شانش را دارد که یک صندوقچه ارز دیجیتال برنده شود. البته در صورت برنده نشدن، هیچ مقدار از پولی را که برای ورود به این پلتفرم خرج کرده‌اید از دست نمی‌دهید. در واقع، بلیت‌های شما بارها و بارها وارد قرعه‌کشی‌های بعدی می‌شوند و شما تنها هزینه کارمزد ورود را پرداخت می‌کنید. در این مقاله از ارزتودی نحوه شرکت در این لاتاری مبتنی بر اتریوم را به شما آموزش می‌دهیم.

 

پول توگدر (PoolTogether) چیست؟

پول‌توگدر (PoolTogether) یک پلتفرم لاتاری یا قرعه کشی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را برای خرید بلیت در استخرهای قرعه‌کشی سپرده‌ کنند. هر استخر در هفته یک قرعه‌کشی برگزار می‌کند و به پنج کاربر برنده جایزه می‌دهد. البته، بلیت‌های شما پس از قرعه کشی منقضی نمی‌شوند؛ در عوض، بلیت‌ها به قرعه‌کشی‌های بعدی منتقل می‌شوند تا زمانی که برنده شوید یا وجوه خود را از استخر برداشت کنید.

پول توگدر (PoolTogether) چیست؟

به بیان دیگر، این پروتکل ترکیبی از سیستم‌های لاتاری یا قرعه‌کشی رایج و استیکینگ ارزهای دیجیتال است که کاربران در آن مقدار کمی از دارایی‌های خود را برای برنده شدن یک جایزه بزرگ‌تر خرج می‌کنند. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را در استخرهای قرعه‌کشی به اشتراک بگذارند تا شانس برنده شدن یک جایزه هفتگی قابل توجه را به‌دست بیاورند. ویژگی آن‌ها این است که حتی اگر برنده نشدید، می‌توانید سپرده اصلی خود را برداشت کنید.

از این نظر، پول‌توگدر (PoolTogether) یک لاتاری بدون باخت است؛ ممکن است برنده نشوید اما نمی توانید ببازید؛ همچنین، بعضی از کابران آن را به‌عنوان یک رویکردی «پس‌انداز جایزه‌دار» توصیف می‌کند؛ زیرا می‌تواند از آن به طور بالقوه برای نگهداری دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود استفاده کنید و به جای خرج کردن آن‌ها در جای دیگر پاداش دریافت کنید.

پول توگدر (PoolTogether) چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از ارزهای دیجیتال با فراهم کردن امکان استیکینگ به کاربران اجازه می‌دهند تا سپرده کردن دارایی‌های‌شان در شبکه و ایجاد نقدینگی پاداش دریافت کنند. پول‌توگدر (PoolTogether) این فرایند را در مقیاس بزرگ‌تر و به شکل لاتاری اجرا می‌کند. دارایی‌های کاربرانی که ارزهای دیجیتال خود را به استخرها واریز می‌کنند با استفاده از پلتفرم کامپوند (Compound) استیک می‌شود. این پلتفرم از سود حاصل از استیکینگ را به عنوان جوایز قرعه‌کشی استفاده می‌کند.

پول‌توگدر (PoolTogether) چگونه کار می‌کند؟

پاداش‌ استیکینگ هر رمز ارز متفاوت است اما با توجه به تعداد زیاد کاربران پول‌توگدر (PoolTogether) که دارایی‌های خود را برای زمان زیادی سپرده می‌کنند، ارزش جوایز (جک‌پات‌ها) زیاد خواهد بود. برندگان به شکل خودکار توسط قراردادهای هوشمند انتخاب می‌شوند و بقیه کاربران نیز بدون نیاز به هیچ اقدامی در قرعه‌کشی هفته آینده شرکت داده می‌شوند. برای مثال، یک کاربر که در ماه مارس ۲۰۲۰، ۷۴ دلار ارز دیجیتال دای (DAI) را به یک استخر واریز کرد و یک سال بعد تقریبا ۴۰.۰۰۰ دلار برنده شد.

چه چیزی پلتفرم PoolTogether را متمایز می‌کند؟

همان‌طور که حوزه دیفای سیستم خدمات مالی سنتی را متحول کرده است، این پلتفرم نیز روحی تازه به لاتاری‌های سنتی دمیده است. بدترین بخش لاتاری رایج، افزایش تدریجی مبلغ پولی است که صرف خرید بلیت‌های یکبار مصرف می‌شود که پس از پایان قرعه‌کشی از بازی خارج می‌شود. شما در این پلتفرم لاتاری مبتنی بر شبکه اتریوم، تنها برای ورود و خروج از استخرها هزینه‌‌ای برای تایید تراکنش می‌پردازید. تا زمانی که پول خود را در استخر نگه دارید دارایی‌ شما دست نخوره باقی‌ خواهد ماند و به‌طور مداوم و خودکار وارد قرعه‌کشی‌های هفتگی خواهید شد.

چگونه در لاتاری پول‌توگدر (PoolTogether) شرکت کنیم؟

برای وارد شدن به لاتاری پلتفرم پول‌توگدر نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید. شما می‌توانید به سادگی به وب‌سایت PoolTogether بروید و کیف پول ارز دیجیتال خود را متصل کنید. این پلتفرم از مجموعه‌ای از کیف پول‌های محبوب مانند متامسک، کوین بیس، ترزر، لجر و پروتکل والت‌ کانکت پشتیبانی می‌کند.

چگونه در لاتاری پول‌توگدر (PoolTogether) شرکت کنیم؟

به بخش استخرها (Pools) بروید و روی دکمه Deposit کلیک کنید تا بتوانید دارایی‌ خود را اضافه کنید. در حال حاضر، شما صرفا می‌تواند یو‌اس‌دی کوین (USDC) را در سه شبکه اتریوم، پلی‌گان و آوالانچ در استخرهای پول‌توگدر (PoolTogether) استیک کنید. 

استخرهای پول‌توگدر

هنگامی که مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید استیک کنید وارد کردید، باید تراکنش را با کیف پول خود تأیید کنید و کارمزد تراکنش را بسته به شبکه انتخابی خود پرداخت کنید. پول‌توگدر (PoolTogether) از کاربران می‌خواهد که وجوه خود را حداقل به مدت ۱۰ روز در یک استخر سپرده‌شده نگه دارند. در غیر این صورت برای برداشت زودهنگام، هزینه‌ای از شما کسر خواهد خواهد داشت.

کسر هزینه

معایب استفاده از این پلتفرم چیست؟

تا این لحظه هیچ خطر آشکاری برای این پروژه وجود ندارد و پول شما در جایی امن نگهداری می‌شود. پلتفرم دیفای پول توگدر (PoolTogether) برای مدت طولانی است که با موفقیت کار می‌کند و تاکنون ثابت کرده است که یک کلاهبرداری ارز دیجیتال نیست. با این حال، چند نکته منفی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. کارمزد تراکنش‌ها به دلیل تقاضا در شبکه اتریوم می‌تواند پرهزینه باشد و اگر فقط چند دلار ارز دیجیتال را در یک استخر قرار دهید، ممکن است در واقع هزینه بیشتری برای پرداخت هزینه تراکنش داشته باشید.

همچنین، سپرده‌کردن ارز دیجیتال خود در یک استخر و رها کردن آن در آنجا، ممکن است هزینه داشته باشد. شما می‌توانید دارایی‌های خود را به اشتراک بگذارید یا نقدینگی را از طریق یک صرافی غیرمتمرکز تأمین کنید و مقدار کمی سود کسب کنید. اما در عوض شما آن‌ها را به امید برنده شدن یک جکپات بزرگ در استخرها نگه می‌دارید. در نهایت، با خرید بلیت بیشتر، شانس شما برای برنده شدن به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. بنابراین به طور بالقوه به ثروتمندان کمک می‌کند تا ثروتمندتر شوند. با این حال، هر کسی که بازی می‌کند به طور بالقوه می‌تواند برنده شود.

پول توگدر (PoolTogether) بیش از ۱۹۵ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده در استخرهای خود بصورت قفل شده دارد و بیش از ۱۰۰.۰۰۰ دلار در هفته جایزه اهدا می‌کند.

توکن POOL چیست؟

ارز دیجیتال پول (POOL) که در فوریه ۲۰۲۱ راه اندازی شد، یک توکن حاکمیتی است که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا به پیشنهادات برای شکل دادن آینده‌ی این پروتکل رأی دهند. کاربران ممکن است بتوانند در مورد نحوه اعطای جوایز، مجموعه‌هایی که سایت مدیریت‌شان می‌کند و تغییر در توزیع‌های آتی توکن POOL بین کاربران رای دهند. سایت در زمان راه اندازی، توکن‌های پول (POOL) را به شکل ایردراپ به کاربران اولیه خود ارسال کرد. به علاوه، این ارز دیجیتال به‌طور مداوم بین کاربران این پلتفرم لاتاری توزیع می‌شود.

از کجا می توان POOL خرید؟

علاوه بر کسب درآمد با استفاده از پول‌توگدر (PoolTogether)، می‌توانید ارز دیجیتال پول (POOL) را از تعداد معدودی صرافی نیز خریداری کنید. این توکن به طور گسترده در دسترس نیست اما می‌توانید توکن‌های مبتنی بر اتریوم را با آن در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، سواپ کنید. همچنین می‎توانید آن را در صرافی‌هایی مانند Gate.io و inch1 خریداری کنید.

از کجا می توان POOL خرید؟

در اینجا مثالی از نحوه خرید POOL در یونی‌سواپ برای شما آورده شده است. باید ETH یا توکن دیگری مبتنی بر اتریوم را با آن سواپ کنید. به سادگی مقداری که می‌خواهید به استخر واریز کنید را انتخاب کنید و سایت از نرخ ارز فعلی استفاده می‌کند تا به شما بگوید چقدر باید هزینه کنید. روی swap کلیک کنید، خرید را در کیف پول خود تأیید کنید و کارمزد تراکنش را بپردازید.

آینده‌ی پروژه PoolTogether

در نظر داشته باشید PoolTogether شرکا‌یی مانند صرافی غیرمتمرکز محبوب سوشی سواپ و پلتفرم بلاک چین دگراف (The Graph) را برای ایجاد ادغام‌ها و استخرهای جدید استخدام کرده است و حسابرسی‌ها را برای کمک به ایمن بودن کد آن انجام می‌دهد. افزایش کارمزد تراکنش‌های اتریوم یکی از نگرانی‌های بالقوه در حال حاضر است؛ زیرا می‌تواند شرایط را بصورت و قابل توجهی متفاوت کند. در حین نوشتن این مقاله، کارمزدهایی بین ۵ تا ۳۵ دلار برای هر تراکنش مشاهده کردیم  و این برای تراکنشی بود که فقط ۵ دلار DAI به یک استخر اضافه می‌کرد.

آپدیت لندن شبکه اتریوم (که به آن هارد فورک لندن نیز می‌گویند) باید به تثبیت تراکنش‌ها کمک کند. هزینه‌ها و آپدیت نهایی اتریوم ۲.۰ نیز می‌تواند به‌طور چشمگیری هزینه‌ها را کاهش دهد؛ زیرا شبکه برای پشتیبانی از فعالیت‌های بیشتر مقیاس پذیر می‌شود. پول توگدر (PoolTogether) در ماه آوریل ۲۰۲۱ یک استخر برای شبکه پالی‌گان و آوالانچ راه‌اندازی کرد که هزینه‌های بسیار ارزان‌تری نسبت به استخرهای شبکه اصلی اتریوم دارد و این می‌تواند نشانه‌ای از تغییرات بیشتر برای پلتفرم باشد.

سوالات متدوال

سوالات متداول

پول‌توگدر (PoolTogether) چیست؟

پول‌توگدر (PoolTogether) یک پلتفرم لاتاری یا قرعه کشی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را برای خرید بلیت در استخرهای قرعه‌کشی سپرده‌ کنند.

نکته: توجه داشته باشید این مقاله صرفا با هدف راهنمایی و آشنایی نوشته شده و آکادمی ارز دیجیتال ارزتودی مسئولیتی در مقابل تصمیمات افراد یا عواقب مالی آن ندارد.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
نظرات
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

برای دریافت هفتگی بهترین مقالات و جدیدترین اخبار به خبرنامه ارزتودی بپیوندید.

فهرست