واسیل (Vasil) هاردفورک جدید پروژه کاردانو

واسیل (Vasil) هاردفورک جدید پروژه رمز ارز کاردانو

به گزارش وبسایت u.today، توسعه‌دهنده و محقق پروژه بلاک چینی کاردانو (ADA) که با اکانت Soorajksaju2@ در توییتر شناخته می‌شود، به نقاط عطف مهمی که بزرگترین شبکه PoS با انتشار هاردفورک Vasil در اواخر ژوئن ۲۰۲۲ (اوایل تیر) به آنها دست خواهد یافت، پرداخته است. سوراج در تجزیه و تحلیل دقیق خود مهم‌ترین پیشنهادات بهبود کاردانو (CIP) را که قرار است در دستور کار هاردفورک Vasil گنجانده شود، نشان داده است.

اول از همه، CIP 33 منطق نحوه ارسال اسکریپت‌های Plutus (برنامه‌های کامپایل شده Haskell) به بلاک چین را مورد بازنگری قرار می‌دهد. این امر باعث کاهش استفاده از داده‌ها و افزایش توان عملیاتی خالص کاردانو می شود.

ارتقاء CIP 31 به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه می دهد تا به خروجی های تراکنش بدون نیاز به مصرف و ایجاد مجدد آنها دسترسی داشته باشند. این اتفاق مسئله «یک تراکنش در هر بلوک» را که درباره پروژه کاردانو مورد انتقاد قرار گرفته است، حل خواهد کرد.

ارتقاء CIP 32 به کاربران کاردانو این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را به صورت «یکپارچه» روی زنجیره ذخیره کنند که به نوبه خود، تمرکززدایی و پذیرش بلاک چین را پیش خواهد برد. انتظار می رود موج جدیدی از پذیرش DeFi در کاردانو ایجاد شود

نکته آخر و مهم اینکه ارتقاء CIP 40 برای پیش‌برد حفاظت DDoS از کاردانو و محافظت از کاربران در برابر از دست دادن وثیقه ADA طراحی شده است. هاردفورک Vasil برای ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ (۸ تیر) برنامه ریزی شده و پس از اجرا، قابلیت های قراردادهای هوشمند و تجربه کاربری را برای کاربران و توسعه دهندگان کاردانو بهبود می بخشد. این ارتقاء به نوبه خود موج بعدی پیشرفت فنی را برای پروتکل‌های DeFi مبتنی بر کاردانو مثل Ardana (DANA) و Liqwid Finance آغاز می‌کند.

نکته: توجه داشته باشید این خبر صرفا ترجمه‌‌ محتوای انتشار یافته از منبع ذکر شده می‌باشد و آکادمی ارز دیجیتال ارزتودی مسئولیتی در مقابل تصمیمات یا عواقب مالی آن برای افراد ندارد.

۴.۶/۵ - (۱۳۱ امتیاز)
نظرات
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سایر اخبار فوری
فهرست