اوکی اکسچنج

ارز دیجیتال امپ (Amp) چیست؟

ارز دیجیتال AMP

امپ (AMP)، یک توکن وثیقه دیجیتالی است که برای تراکنش‌های سریع و غیرقابل برگشت طراحی شده است. شبکه Flexa یکی از پروتکل‌ها و مواردی است که توسط Amp پشتیبانی می‌شود. این ارز دیجیتال، از جنبه‌های مختلف بسیار منحصر به فرد است. AMP در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و طی یکسال به قیمت بالایی دست یافت. اگر تمایل دارید تا در مورد این ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید و از قیمت پیش‌بینی شده برای آن  در سال‌های آینده آگاه شوید، تا انتهای این مقاله از ارزتودی همراه ما باشید.

مشاهده: قیمت لحظه ای AMP

کوین AMP چیست؟

امپ (AMP) یک توکن سازگار در بسترERC۲۰ است که به عنوان تنها توکن وثیقه‌ای در شبکه Flexa شناخته می‌شود، لازم است بدانید که فلکسا یک شبکه تجاری است و پرداخت‌های دیجیتالی را به روشی امن انجام می‌دهد. درواقع پرداخت‌ها در لحظه با استفاده از AMP به‌عنوان وثیقه بیمه می‌شوند. توکن‌های ERC۲۰، در مقایسه با پروژه‌های بلاک چین مستقل مانند بیت کوین و لایت کوین، مزایای بیشتری برای ذخیره‌سازی داشته و همچنین قابلیت همکاری با پروژه‌های بیشتری را هم ارائه می‌دهند. درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌ها در شبکه AMP صرف خرید مستقیم توکن‌ها در بازار می‌گردد، همچنین این توکن‌ها نقش مدیران وثیقه را در شبکه دارند که امپ را به عنوان وثیقه در تراکنش با رمز ارزهای مختلف قفل و آزاد می‌کنند.

کوین AMP چیست؟

برای دسترسی به شبکه Flexa، برنامه‌های مختلف می‌توانند توکن AMP را به یک قرارداد هوشمند تعیین‌شده از طریق meta-staking عرضه کنند. این فرآیند به شرکت کنندگانی نیاز دارد که امپ را در استخرهای نقدینگی شبکه به صورت ایمن ذخیره کنند؛ شایان ذکر است که قرارداد توکن AMP غیرقابل تغییر است و استخرهای نقدینگی و وثیقه این توکن مجاز به ارائه خدمات به شرکت کنندگان برای برداشت بدون محدودیت زمانی نیستند. درواقع ارز دیجیتال AMP را می توان به عنوان نوعی بیمه تراکنش توصیف کرد، زیرا اگر تراکنش در شبکه Flexa در زمان های طولانی با شکست مواجه شود، ارز دیجیتال AMP برای جبران این ضررها وارد عمل می شود.
نام (نماد) amp (AMP)
وبسایت amptoken.org
شبکه میزبان اتریوم و سولانا
تعداد عرضه کل ۹۹,۲۱۳,۴۰۸,۵۳۵
صرافی‌ها بایننس، کوین بیس و جمینی
بیشترین قیمت در تمام زمان‌ها (ATH) ۰.۱۱ دلار

فلکسا در فرآیند تراکنش چیست؟

شبکه Flexa از صرافی‌های ارز دیجیتال و مؤسسات مالی مختلف برای ارائه خدمات و حل و فصل شکایات در حوزه‌های قضایی متعدد پشتیبانی می‌کند. این شبکه همچنین به صورت بومی با سیستم‌های موجود فروش (POS) و پلتفرم‌های آنلاین ادغام می‌شود تا پرداخت‌های مختلف شبکه را به راحتی و در یک پرداخت امکان پذیر کند.

نحوه کار شبکه AMP به چه صورت است؟

این شبکه مدعی است که از طریق سیستمی از پارتیشن‌ها و مدیران وثیقه، یک رابط کاربری ساده و در عین حال قابل توسعه برای وثیقه‌سازی تأیید شده استفاده می‌کند. مدیران وثیقه قرارداد‌های هوشمندی هستند که می‌توانند وثیقه را در صورت نیاز در این پارتیشن‌ها قفل، آزاد و هدایت کنند تا از فعالیت‌های انتقال ارزش پشتیبانی کنند. پارتیشن‌های وثیقه را می‌توان برای وثیقه کردن هر حساب، برنامه یا حتی تراکنش تعیین کرد و موجودی‌هایی را حمل کرد که مستقیماً در بلاک چین اتریوم قابل تأیید است.

چه چیزی امپ را نسبت به سایر ارز‌های دیجیتال منحصر به فرد می‌کند؟

از آنجایی که AMP توکن بومی شبکه Flexa است، روند تراکنش آن با سرعت زیادی است. امکان استیکینگ و تضمین در هر نوع مبادله، از جمله پرداخت‌های دیجیتال، مبادله ارز فیات، توزیع وام، فروش ملک و موارد دیگر، حق کاربر است. طبق آخرین اخبار به دست آمده در رابطه توکن امپ، کاربران مختلف در سراسر دنیا از ۳ نوامبر ۲۰۲۱ بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در شبکه فلکسا برای توکن AMP سرمایه گذاری کرده اند. در ادامه این مقاله به بررسی و چشم انداز بلندمدت قیمت ارز دیجیتال AMP می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال قیمت امپ (AMP)

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰، ارز دیجیتال امپ (AMP) با قیمت ۰.۰۰۹۵۳ دلار عرضه شد. این قیمت تا ۴ فوریه ۲۰۲۱ باقی ماند و به ۰.۰۱۱۳۸ دلار رسید. در ۲۵ می‌۲۰۲۱، قیمت توکن به ۰.۰۳۹ دلار رسید. طبق آمار منتشر شده از وبسایت کوین مارکت کپ، رمز ارز AMP بعد از لیست شدن در یکی از معروف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال یعنی پلتفرم کوین بیس، در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود ۰.۱۲۱ رسید.

تحلیل تکنیکال قیمت AMP

بر اساس تجزیه و تحلیل فنی ارائه شده توسط CoinCodex، احساسات نسبت به رمز ارز AMP همچنان قوی است و ۲۴‌ اندیکاتور در مقایسه با دو نشانه منفی، علائم صعودی را نشان می‌دهند. طبق داده‌های TradingView، میانگین‌های متحرک، ساده و نمایی روزانه سیگنال‌های خرید را ارائه می‌دهند، در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) روی ۵۸ .۴۱ است. قرائت ۳۰ یا کمتر در RSI نشان می‌دهد که بازار بیش از حد فروخته شده یا ارزش کمتری دارد.

تحلیل فاندامنتال امپ (AMP)

لیست شدن رمز ارز امپ در کوین بیس آن را‌ به یک نوع وثیقه منحصر به فرد در شبکه Flexa تبدیل کرده است. در نتیجه، افراد بیشتری قادر به خرید و ترید AMP هستند. از این رو، محبوبیت این توکن وثیقه دیجیتال به طور پیوسته افزایش یافته است. همچنین رمز ارز امپ از کسب درآمد سرمایه‌گذاران خود نیز سود می‌برد.

رشد جهانی بازار کریتوکارنسی تعداد زیادی پروژه جدید با ویژگی‌هایی از جمله کارمزد کم، پروتکل‌های کم نوسان، دارایی‌های متصل و کالا‌های مصنوعی را به وجود آورده است. یکی از مزایای امپ این است که یک مکانیسم وثیقه کاملاً مستقل را ارائه می‌دهد. کاربران اغلب برای وثیقه به شخص ثالث متکی هستند، در حالی که AMP با ارائه یک جایگزین دیجیتال غیرمتمرکز این نیاز به اتکا را از بین می‌برد.

تحلیل فاندامنتال کوین AMP

مزیت دیگر امپ (AMP) این است که در لحظه تراکنش را انجام می‌دهد در حالی که ارز‌های دیجیتال دیگر مدت زمانی طول می‌کشد تا تراکنش‌ها را نهایی کنند و در آخر کاربران در این شبکه می‌توانند دارایی‌های خود را فوراً تحت کنترل قرار دهند. در نتیجه، این پروتکل مقیاس‌پذیر و قابل انطباق با نیاز‌های یک اقتصاد دیجیتال به سرعت در حال تحول است. علاوه بر این، کاربران AMP از سطح بالایی از سازگاری بهره می‌برند. اکنون بیش از ۲۵ دارایی دیجیتال توسط این پروتکل پشتیبانی می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال امپ در آینده

وبسایت Wallet Investor، یک سرویس پیش‌بینی مبتنی بر الگوریتم است که قیمت مثبتی را برای توکن AMP پیش‌بینی کرده است. طبق ترند‌های تاریخی و گفته Wallet Investor، قیمت این رمز ارز تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۰. ۰۵۶۸ دلار، در سال ۲۰۲۲ به ۰. ۱۰۹ دلار و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۰. ۲۶۶ دلار افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی دیگری توسط DigitalCoin Price نیز مطرح شده که پیش‌بینی می‌کند این کوین در سال ۲۰۲۲ به ۱۱۳ . ۰ دلار خواهد رسید.

طبق گفته این شرکت انتظار می‌رود، رمز ارز AMP در سال ۲۰۲۵ با ۱۷۰ درصد افزایش قیمت به  ۱۹۵. ۰ دلار و سپس به ۲۸۸. ۰ دلار در سال ۲۰۲۸ برسد. یکی از تحلیلگران معروف (Motiur Rahman) نیز معتقد است امپ بخش عمده‌ای از بازار ارز‌های دیجیتال، وثیقه‌گذاری دارایی‌ها، را هدف قرار می‌دهد و بنابراین بخش جذاب و جدیدی به صنعت کریپتوکارنسی اضافه می‌کند.

ارز دیجیتال آمپ (AMP) را از کجا بخریم؟

کوین AMP توسط صرافی جمینای، کوین بیس و دارما پشتیبانی می‌شود. از آنجایی که کوین بیس گزینه تبدیل بیت کوین به هر ارز دیجیتال دیگری را نیز فراهم می‌کند، گزینه انتخابی ما است، اما مسئله این است که استفاده از خدمات این صرافی آمریکایی نیاز به احراز هویت دارد که برای ایرانیان امکان پذیر نیست، لذا پیشنهاد می‌کنیم از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای خرید این رمز ارز استفاده کنید. 

آیا پروژه امپ امن است؟

بله کاملا. از آنجایی که AMP یک توکن دیجیتال در بستر شبکه اتریوم است، بسیار بعید است که هک شود. کاربران به طور کامل بر روی دارایی‌های خود تسلط دارند، از این رو محافظت از دارایی‌ها خارج از شبکه بر عهده کاربر است. کاربران باید با مقایسه میانگین قیمت AMP با سایر دارایی‌های دیجیتال بر اساس فناوری‌های قابل مقایسه، بررسی‌های لازم را انجام دهند و سپس بر اساس سیگنال‌های رشد سایر دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر فناوری‌های مشابه، درباره سرمایه‌گذاری‌های آتی خود تصمیم بگیرند.

نتیجه پایانی

به طور کلی، از آنجایی که افراد بیشتری در طول زمان از قابلیت‌های پرداخت Flexa استفاده می‌کنند، از این رو کاربردهای امپ (AMP) ممکن است به زودی تقویت شود و در نتیجه قیمت توکن نیز افزایش پیدا کند. البته به یاد داشته باشید که این پیش‌بینی‌ها صرفاً از روی رفتار‌های قیمتی کوین AMP می‌باشد و همان طور که می‌دانید بازار ارز‌های دیجیتال دائماً در حال تغییر و نوسان است. پس به هیچ عنوان به این پیش‌بینی‌ها بسنده نکنید و همیشه استراتژی‌های خود را برای تحلیل یک کوین اولویت قرار دهید.

سوالات متدوال

سؤالات متداول

آیا ارز دیجیتال AMP برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در پروژه AMP را دارید، باید سبد خود را با سایر پروژه‌های توکن مبتنی بر اتریوم مانند چین لینک یا AAVE هم متنوع کنید. همیشه شرایط و حد ریسک‌پذیری شما این موضوع را مشخص می‌کند. ارز‌های دیجیتال جزو سرمایه‌گذاری‌های پرریسک و نوسانی هستند. قبل از سرمایه‌گذاری، باید تحقیقات خود را انجام دهید و میزان ریسکی که مایل به پذیرش آن هستید را ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید هرگز پولی را که نمی‌توانید از دست دهید را وارد بازار نکنید.

آیا قیمت امپ بالا می‌رود؟

شرکت ولت اینوستور، معتقد است که قیمت AMP در سال ۲۰۲۶ به  ۳۱۳ .۰دلار خواهد رسید.

آیا AMP به قیمت ۱ دلار می‌رسد؟

با توجه به پیش‌بینی‌های قیمتی از Wallet Investor و Digital Coin Price، رسیدن قیمت AMP به ۱ دلار بعید است. تا سال ۲۰۲۸، DigitalCoin حداکثر قیمت ۲۹۱. ۰ دلار را پیش‌بینی می‌کند.

چه تعداد کوین AMP وجود دارد؟

طبق داده‌های ارائه شده توسط کوین مارکت کپ، تا کنون  ۲۳. ۴۲ میلیارد کوین AMP در گردش وجود دارد؛ حداکثر عرضه آن ۵۵ . ۹۲ میلیارد و مجموع عرضه ۲۱ . ۹۹  میلیارد است.

نکته: توجه داشته باشید این مقاله صرفا با هدف راهنمایی و آشنایی شما با ارز دیجیتال امپ (AMP) نوشته شده است و آکادمی ارزتودی مسئولیتی در مقابل تصمیمات یا عواقب مالی آن برای افراد ندارد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
نظرات
۲ دیدگاه

۲ دیدگاه. نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

برای دریافت هفتگی بهترین مقالات و جدیدترین اخبار به خبرنامه ارزتودی بپیوندید.

فهرست